26 Şubat 2013 Salı

Okuduklarım-Ahmet Ümit-Sultanı Öldürmek

Merabalaaaaarrr :)

İlk kitap eleştirim olacak ,  misafirimizi ağırlamaya geçersek;










 Klasik olarak , bir cinayetle başlıyor roman ,kimdir nedir, nasıl olur diye düşünmeden ana karakterimizin(müştak ) , sevgilisi olduğunu ve Fatih Sultan Mehmet hakkında araştırma yaptığını ve bunun sonrasında gelişen olayları okuyoruz kitabi, bunların hepsiyle ilk sayfalarda  buluşuyoruz ;

Peki  kitap nasıldı diye soracak olursanız, okuması zor , klasik Ahmet Ümit akıcılığından uzak bir kitap ilk 100 sayfada sıkıntıdan patladım ne ara ilerleyecek , nasıl bağlanacak bu konu dedim. Ofladım pufladım hadi oku diyerek devam ettim ,bir noktada kitap açılacak ,hızlanacak ,tempo yükselecek diyerek bekledim fakat hayal kırıklığına uğradım çünkü bir noktada kitap Fatih Sultan Mehmet' e ne oldu diyen bir tarih kitabına dönüyor, buda biraz can sıkıyor ,Çünkü ben bu kitabı sürükleyici bir polisiye-roman olacak ,başından kalkamayacağımı düşünerek elime almıştım. Beklentimi bu noktada karşılamadı ama sonlara doğru sayın yazarımız,olayı öyle bir kurguluyor ki sonuç  şaşırtıyor diyebilirim , diyorum çünkü ben kitabın sonunun yazmış olmak için yazıldığını düşünüyorum , yani bana öyle geldi...

Kısaca , bu kitaptan beklediğimi bulamadım, darısı  buradaki listemde olan diğer kitaba :D

Ahmet Ümitin nerdeyse çıkardığı tüm kitapları , okumuş ,bir hayranı olan bir insan olarak şunu söylemek istiyorum,lütfen bilgi vermeyi bıraksın ,   muhteşem bir kurguyla , su gibi okunan duru romanlar yazsın, neden bu bilgi verme hevesin , dedirtmesin üzmesin bizleri :( Ben çok güzel polisiyeler yazan , kurgusuyla beni benden alan , uykusuz bırakan Ahmet Ümit i istiyorum , umarım bundan sonraki yeni yazacağı  kitabında eskiye dönüş görürüm ...
                                                                           

 İYİ  GÜNLERRRR  :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder